Filmski teden Evrope 2020
APT v sodelovanju z Razvojnim centrom Novo mesto in Europe Direct Novo mesto
FILMSKI TEDEN EVROPE pod zvezdami
na gradu Grm v Novem mestu
VSI FILMI IMAJO SLOVENSKE PODNAPISE.
Brezplačne vstopnice rezervirajte na vstopnice@antonpodbevsekteater.si oziroma po telefonu 07 391 78 16.
Petek, 3. 7. 2020, ob 21.00 / POSEBNI / HORS NORMES
Režija: Olivier Nakache, Éric Toledanom, 1h 54min
nVqMVKnPLtg
NAGRADE:
San Sebastian 2019 – nagrada za najboljši film
Hamburg 2019 – nominacija za najboljši film
Cannes 2019 – zaključni film festivala
»Fascinanten film, ki je režiserju oseben, saj ima družinskega člana z avtizmom. Filmski ustvarjalci prenašajo informacije preprosto hitro in predvsem srčno. Film je zasnovan tako, da gledalca kar sili v akcijo.«
- Kaleem Aftab (Cineuropa)
»The Specials je redek film, ki prihaja tako iz srca kot iz resničnosti. Gre za močno mešanico, ki omogoča dostop do skrite teme, občinstvo pa sprejme z milostjo in humorjem.«
- Fionnuala Halligan (Screen International)
Sobota, 4. 7. 2020, ob 21.00 / PORTRET MLADENKE V OGNJU / PORTRAIT DE LA JEUNE FILLE EN FEU
Režija: Céline Sciamma, 2h 2min
bdfqTAE_CVE
NAGRADE:
Cannes 2019 - najboljši scenarij
Chicago 2019 - najboljši celovečerni film
Sydney 2019 - nagrada občinstva
Haugesund 2019 - nagrada norveških filmskih kritikov
Nagrada Evropske filmske akademije za najboljši scenarij
»/…/ čudovito elegantna, enigmatična drama /…/, ob kateri kar drhtiš od estetskega užitka in strahu. /…/ Film me je spravil na rob stola. V njem je nekaj Hitchcocka – natančneje dve njegovi deli: Rebecca z mlado žensko, ki prispe v skrivnostno hišo s temačno preteklostjo, in Vrtoglavica z vseprisotnim moškim pogledom. Céline Sciamma vse skupaj prikaže skozi žensko perspektivo, skozi perspektivo poznavalstva, umetniške prilastitve, erotične zamaknjenosti. In ta pogled dobi tudi svoj odgovor. /…/ Kakšna zgodba o poželenju!«
– Peter Bradshaw, The Guardian
Nedelja, 5. 7. 2020, ob 21.00 / LARA / LARA
Režija: Jan-Ole Gerster, 1h 38min
j_2ve84Volo
NAGRADE:
Karlovi Vari 2019 - najboljša igralka, posebna nagrada žirije
München 2019 - nagrada FIPRESCI
»Dlje ko spremljamo Laro Jenkins, bolj razumemo globino in vir njenih ran. Junakinja nekoliko spominja na sadomazohistični lik Isabelle Huppert v Učiteljici klavirja Michaela Hanekeja, ki je prihodnost mlade glasbenice skušala uničiti s polaganjem črepinj v žepe njenega plašča. A škoda, ki jo tu naredi Lara, je izključno psihološke narave, Gersterjev pristop pa niti približno tako hladen. Pod površjem je toplota, ki izvira tako iz režiserjeve vere v lik kot iz igralke same /…/. Gledalca čakajo siloviti, globoki trenutki; skrivnosti, ki jih je treba rešiti, pa tudi tiste – o ranah, ki prehajajo iz generacije v generacijo, in o človeškem vedenju –, ki jih ne bomo znali nikoli razvozlati.«
– Peter Debruge, Variety