ATWOODOVO PADALO
Režija: Valentina Pugelj
Glasba: Ambrož Pušnik, Matevž Šega
Adaptacija besedil: Ambrož Pušnik
Nastopajoči: Ambrož Pušnik, Matevž Šega, Dejan Hudoklin
Gost: Branko Potočan
Scenografija: Inja Prebil, Andreja Kopač
Kostumografija: Inja Prebil, Valentina Pugelj
Vizualna podoba: Inja Prebil, Lovro Kerdić
Tonski mojster: Maks Klinec
CENA VSTOPNICE: 15 eur
REZERVACIJA VSTOPNIC: vstopnice@antonpodbevsekteater.si
PRODAJA in PREVZEM REZERVIRANIH VSTOPNIC: 1h pred dogodkom na blagajni APTa
δ {O predstavi}
ATWOODOVO PADALO – KRATKA PREDSTAVITEV
Atwoodovo padalo je glasbeno-umetniški performans, ki aktualizira, interpretira in oživlja poezijo Antona Podbevška (1898-1981). Podbevšek velja za enega začetnikov slovenske avantgarde, njegova zbirka Človek z bombami (1925) pa je pomembno vplivala na tok literarne slovenske zgodovine. Namen projekta Atwoodovo padalo je pesnikova dela osvetliti iz novega, doslej še neraziskanega zornega kota.
Idejna nosilca projekta Ambrož Pušnik in Matevž Šega se pri izboru pesmi naslanjata na pesniško zbirko Človek z bombami, znanstveno-kritično izdajo pesniškega opusa A. Podbevška Moje ekstaze skulptura avtorja Marijana Dovića in druge vire (M. Dović - Mož z bombami, M. Mušič - Novomeška pomlad). Izbranih je osem besedil, ki so zajeta iz celotnega opusa objavljenih in neobjavljenih pesnikovih del. Tematika izbranih del zajema eksistencialna vprašanja, družbeno-kritična sporočila, vojne in ljubezenske motive, kar povzame širok čustveni in vsebinski razpon, ki ga je premogel Podbevšek.
Vsa besedila so interpretirana skozi petje in prilagojena na način, da ustrezajo spremljajoči izvirni avtorski glasbeni podlagi. Glasba se vsebinsko napaja iz besedil, s čimer se poudari in nadgradi občutke, ki jih le-ta posredujejo. Temelj uglasbitve predstavlja preplet klasičnega zvena klavirja z zvoki električne kitare in elektronskih efektov. Slogovno se glasba spogleduje z eksperimentalnim, ambientalnim, na trenutke celo klasičnimi melosom, vzpostavljeno vzdušje pa presekajo elementi disonanc in distorziranih zvokov.
Performans dopolnjujejo elementi giba, da se poudari večplastnost predstavljenih del in jih umesti v kontekst pesnikovega življenja in ustvarjanja. Vizualni elementi v obliki video projekcij ter osvetlitveni efekti gledalcem ponudijo celostno izkušnjo.
Po zgledu Podbevška, ki je spreminjal ustaljene vzorce takrat uveljavljenih pesniških oblik, Atwoodovo padalo išče nove slogovne poti izven konvencionalnega glasbenega izraza. Dokazuje, da pesniškim besedilom zgodovinskega pomena ni mesto le na papirju, temveč da lahko njihovo sporočilo prepričljivo zazveni tudi v svetu tukaj in zdaj.