ČAS JE OTROK, KI SE S KAMENČKI IGRA: OTROK NA PRESTOLU
α {Kolofon}
Koncept in režija: Matjaž Berger
Nastopajo: Ana Pandur Predin, Pavle Ravnohrib,
Baletne plesalke Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana:
Lana Voljč, Lara Matea Ivančič, Larisa Počič, Margareta Grujić, Maryia Kavaliova, Nadja Černe, Nina Slabe, Sara Žervanov, Eva Ogrinc
O predstavi
Heraklit in Zenon sta v predsokratski literaturi izjemna misleca, čigar sklepi so a priori vezani na tematizacijo in refleksijo gibanj; celo več – skozi njih – izdelata koncepte, ki spremenijo podobo filozofije, dialektike in misli v odnosu do konceptov gibanj. Vseeno pa njuna koncepta pomenita razliko in sta v določenem smislu postavljena v dvo:boj, določen tip šahovske partije, kjer Zenon »zapre« sistem gibanja s svojimi s slavnimi aporijami (Ahil in želva, zrno prosa, sofist »plešec«, itd.), medtem ko Heraklit ostane »odprt«, divji in neukročen, in »vanj« ni mogoče stopiti dvakrat …
Ta konkavno – konveksni iktus je iniciacija gledališko – plesne uprizoritve Čas je otrok, ki se s kamenčki igra: otrok na prestolu, po znamenitem Heraklitovem fragmentu, ki kasneje postane del največjega Nietzschejevega projekta - Tako je govoril Zaratustra. Otrok in igra postaneta transverzala Nietzschejevega čezčloveka. Otrok (=baletke) in igra z baletno algebro, v kateri jih izmenično pošiljata v igro Heraklit (Pavle Ravnohrib) in Zenon (Ana Pandur Predin), pomenita oblikovni in vsebinski stožer gledališko plesnega projekta.
Raziskava misli in razvija dva tipa gibalnih struktur, baletno in »abstraktno« (od vsakodnevne do asketske, skoraj v gesti telovadbe, repetitivnosti, zamrznjenih slik). Vsakemu od obeh mislecev pripadata dve baletki; pogojno rečeno, izumimo Heraklitovo gibanje, enako Zenonovo.
Mladinska predstava ima za cilj mlajšo populacijo uvesti v čar in eleganco filozofij dveh pomembnih predsokratikov, hkrati pa skozi princip igre, baletnih aksiomov, raziskovanj primerjalnih gibanj – odpreti magijo čistih form, odprtosti in avtonomije …
Koncept in režija: Matjaž Berger
Nastopajo: Ana Pandur Predin, Pavle Ravnohrib,
Baletne plesalke Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana:
Lana Voljč, Lara Matea Ivančič, Larisa Počič, Margareta Grujić, Maryia Kavaliova, Nadja Černe, Nina Slabe, Sara Žervanov
Koreografija: Ana Pandur Predin
Asistent koreografije: Mihael Žveglič
Scenografija: Matjaž Berger
Glasba: Peter Penko
Oblikovanje svetlobe: Simon Žižek
Oblikovanje zvoka: Uroš Bon
Oblikovanje multimedije: Gašper Brezovar
Vodenje luči: Srečko Malovič
Oblikovanje tiskovin: Gašper Brezovar
Maska: Mateja Bajda
Garderoba: Nataša Recer
Inspicienti: Andrej Berger, Mitja Sočič, Matej Korbar
Vodja projekta: Andrej Berger
Produkcija: Anton Podbevšek Teater; v sodelovanju s Konservatorijem za glasbo in balet Ljubljana
Zahvala:
Krki, d. d., Novo mesto za donacijo LED-zaslona;
Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana;
Zarji Predin